Babetta 28 moped szétszerelése

b28szer0
b28szer2
b28szer11
b28szer10
b28szer9
b28szer8
b28szer7
b28szer6
b28szer5
b28szer4
b28szer3
previous arrow
next arrow

FONTOS: mindent fotózzunk még összeszerelt állapotban!

– A moped szétszerelését a porlasztó előtti fekete műanyag szívótorok eltávolításával célszerű kezdeni. Ehhez ki kell csavarni a 2 db csavarját, le kell húzni a gyertyapipát a gyertyáról és a gyújtókábelről lecsavarni azt. Ezután meg kell billenteni a műanyag szívótorkot miközben a szívató csapot tövig benyomjuk. Ekkor a műanyag szívócsővel együtt leemelhető.

– Második lépésként a műanyag H-talpat és az oldalsó takarólemezeket kell lecsavarozni.

– A benzincsap elzárása után lehúzzuk a benzincsövet a benzincsapról, a tankrögzítő csavar eltávolítása után leemeljük a benzintankot.

– Le kell szerelni a kábelrendezőket, ezután következhet a fék-, gáz- és dekompresszor bowdenek leszerelése. Ezt a csavaros bowdenvégek kicsavarozásával, valamint a fékkaroknál lévő biztosító gyűrű kipattintásával kell végezni (lapos csavarhúzóval). El ne ugorjon, könnyen nyoma vész!

– A kormányt célszerű még az első kerék kiszerelése előtt eltávolítani (a felvételen épp nem ez látható…), mivel a kiskormányos Babetták kormánya még a kerékpárokhoz hasonlóan diós rögzítéssel volt megoldva. A kormányrögzítő csavart ki kell csavarni pár menetnyit, majd gumikalapáccsal vagy keményfa közbetét alkalmazásával ki kell ütni a diót a kormány-nyakból. Ezután szembe állunk a mopeddel, lábunk közé fogjuk az első kereket és a kormányt jobbra-balra csvarva kihúzzuk azt az első villából.

Kürt-, vagy biluxkapcsolóval ellátott modelleknél a kormány kiszerelése előtt szükség lehet még a kapcsoló leszerelésére is: le kell csavarozni a kapcsoló fém házát, majd az alatta lévő bakelit testről le kell oldani a vezetékeket.

– A hátsó sárvédőt és a csomagtartót csavarozzuk le. Ehhez a sárvédőtartó pálcát biztosító kis sasszegeket se felejtsük el kihúzni! Egyszerűbb együtt leszerelni a két alkatrészt, de lehet külön is. Figyeljük meg a világítás vezetékének nyomvonalát, összeszereléskor ugyanoda kéne majd visszabújtatni!

– Oldjuk fel a nyeregcsövet rögzítő csavarokat (melyekből a felső a hátsó felfüggesztést is rögzíti), de még ne szereljük ki. A nyerget a nyeregcsővel együtt húzzuk ki.

– Szereljük le a légszűrő házát a légszűrő betéttel együtt.

– Egy kombináltfogóval szereljük szét a láncok patentszemeit. A fogó egyik pofája a csap végébe támaszkodjon, a másik a patentszem rögzítő lemezkéjének végébe és nyomjuk össze a fogót. Vegyük le a láncokat.

– Szereljük ki az első kereket a keréktengely kihúzása után, majd szereljük le az első sárvédőt.

– Oldjuk az első lámpa vezetékét, majd szereljük le az első lámpát a tartó konzollal együtt.

– Fogjunk neki az első teleszkópok és a villa leszerelésének. Egy lapos csavarhúzó segítségével távolítsuk el a műanyag kupakokat a teleszkóp rugórögzítő csavarjairól. Fogjunk egy csőkulcsot és egy hosszú szárú lapos csavarhúzót. A csőkulcsot toljuk az ellenanyára, dugjuk át rajta a csavarhúzót. A csavarhúzót tartsuk, miközben a csőkulccsal az anyát letekerjük. Szükség lehet a csavarhúzó fejét kicsit keskenyebbre reszelni, mivel nem sűrűn kapni olyan csavarhúzót ami jó lenne ehhez a művelethez. Megoldást hozhat a csőkulcs rövidebbre vágása is, mindenki maga döntse el melyik módszer olcsóbb. Az anyák eltávolítása után a teleszkópszárakat húzzuk ki. A teleszkóprugót rögzítő csavarokra vigyázzunk, ilyet nem kapni már és gyártatni sem egyszerű. Egy ronggyal körbetekerjük a villanyak bordázott anyáját és egy fogó segítségével letekerjük, majd az alatta lévő anyát is tekerjük le (elég méretes anya, én franciakulcsot ajánlok hozzá). A teleszkóp csöveit rögzítő csavarokat egy vastagabb acéllemez segítségével csavarjuk ki és vegyük le a kormányvilla felső tartólemezét. Húzzunk egy zacskót a kormányvillára és a felső kormánycsésze meglazítása után a kormányvillát lefelé húzzuk ki a vázból. A csapágygolyók remélhetőleg a zacskóban kötnek ki.

– Húzzuk ki a vezetékeket a Tranzimo hátuljából, majd szereljük le a Tranzimot és a védő lemezét.

– Csavarjuk le a hátsó kerék tengelyéről az anyát és csavarjuk ki a kipufogót rögzítő csavart. Oldjuk fel a dob bilincsét és szereljük le a kipufogó dobot. A henger alján oldjuk a két anyát, a vázból csavarjuk ki a kipufogó könyököt tartó csavart, majd szereljük le a könyököt.

– Csavarjuk le a pedál ék anyáit, üssük ki az éket egy kalapáccsal. Szükség lehet némi csavarlazító használatára is. Majd húzzuk ki a pedáltengelyt a vázból. Ne veszítsük el az alátéteit, nem kapható méretűek.

– A három blokkrögzítő csavar kicsavarása után emeljük ki a vázból a motorblokkot.

– Szereljük le a kerékpárlánc feszítőjét.

– Húzzuk ki a hátsó kerék tengelyét és szereljük ki a kereket a kerékaggyal és a féktámasz lemezével együtt.

– Már szinte csak a váz maradt. A váz hátsó villája szerelt, így felújításhoz ezt is szét lehet szedni. Oldjuk fel a villa alsó csavarjait, a jobb oldalit ne hagyjuk el véletlenül se, mert ez különleges kialakítású. A csavarfej a hátsófék támasztólemezét rögzíti.

– Csavarjuk ki a vázrögzítő felső csavart a nyeregbilincsnél, szereljük ki a hátsó merevítő villát, majd az alsó bilincsrögzítő csavart is szereljük ki a nyeregtartó bilinccsel együtt.

– Egy kampó segítségével akasszuk ki a sztenderrugót, egy zégerfogóval pedig távolítsuk el az állványcsap biztosító gyűrűit és húzzuk ki a csapot. A motorállvány ekkor leszedhetővé válik.