Gyári állapotú JAWA Babetta 207.100

 

 

 

Ez volt az első 207-es modell. Sajnos itt az első sárvédőre tették a gumi toldatot és nem a hátsóra, de ezt leszámítva minden eredeti a gépen. A 207.100 modelleken még Tranzimo gyújtóegységet alkalmaztak.

Kezdőlap

Kezdőlap

JAWA Babetta 207 képgaléria. Talán ezek voltak a legnépszerűbb és legkomfortosabb mopedek a Babetta gyár történelmében. A gyártás 10 éve alatt alig változtattak az alapmodellen.

Az oldalt szerkesztette: Selmeci Marcell

Társoldal: www.twilighthamster.hu

JAWA Babetta 207

képgaléria

JAWA Babetta 207.300 múzeumban
JAWA Babetta 207.300 múzeumban

Felújított 207.300-as JAWA Babetta

 

 

 

Ezen a fotón a 207-es Babetta jobb oldalát csodálhatjuk meg.
Teljes felújításon esett át, de a színezése megegyezik a gyárival. Nagyon szép munka, remélem azóta jó kezekbe került kis hazánkban.

Újjáépített JAWA Babetta 207.500

 

A fotón az általam felújított 207.500 típusú Babetta látható. Ez volt a 207-esek legutolsó verziója, 1983. után már csak 210-eseket gyártottak.

Mivel nem restaurálásról hanem felújításról volt szó, így kiegészítettem a motoromat egy kilométerórával, de szigorúan a 207-es kilométeróra meghajtóját alkalmazva.

Gyári állapotú JAWA Babetta 207.500

 

 

 

Teljes épségben megmaradt 207-es Babetta, melyet Csehországban hirdettek meg eladásra. Felénk nem nagyon lehetett látni teljesen sárga Babettát, de egy rövid ideig az akkori Cseh-szlovákiában így is forgalmazták.

A 207.500-as típusok lengővillája már ellipszis szelvényű volt, új krómozott tanksapkával és új láncfeszítővel rendelkeztek. Megjelent a tank alatti takarólemez is, de ezen a példányon ez hiányzik.

Különleges export 207-es Babetták

 

 

Szinte minden állam piacának igényeit figyelembe véve alakították a Babettákat. Nyilván a legnagyobb piacok igényeit vették a leginkább figyelembe, így is születhettek a nálunk megszokott fapados modellektől gyökeresen eltérő modellek a német, angol, de különösen az amerikai piacokon. Itt ezeket a gyönyörűségeket mutatom be néhány példával.

JAWA Babetta 207.100

Múzeumban kiállított JAWA Babetta 207.300

Vágbeszterce mellett, Pelyvássomfalun (Plevník-Drienové, Szlovákia) kiállított 207-es Babetta.
A fotó eredeti környezetében itt tekinthető meg.

Jól összehasonlítható a háttérben látható merevvázas modellel. Gyakorlatilag teljesen új konstrukcióról van szó, egyedül a motorja maradt változatlan.

A kiállított modell 207.300-as, a merev-vázasokhoz képest új, korszerű vázzal, hátsó rugózott lengővillával, rögzített kormánnyal, benzintank alatti takarólemezzel, módosított tengelykapcsolóval és főként korszerű tirisztoros gyújtóberendezéssel volt felszerelve. Ez a "fekete doboz" sokkal tartósabb volt mint az addig használt Tranzimo egység.


 Felújított JAWA Babetta 207.300
Gyári állapotú JAWA Babetta 207.500
Újjáépített JAWA Babetta 207.500

 Angolszász területek 207-es Babettái

1978-ban a PS levonta a tanulságot a hátsó felfüg-gesztés gyakori fáradási töréséből és áttervezték az egész vázat. A Babetták ettől fogva rugózott hátsó lengővillával kerültek forga-lomba.

 

Gyakorlatilag csak az első villa és kormány, a kerekek, a motor, nyereg, lámpák és a műanyag H-talp maradt változatlan, a moped felét újragondolták.

 

Az utazási komfort rengeteget javult, pedig itt még nyitott U profilból készült a lengővilla és hajlamos volt a csavarodásra.

 

A korai 207-es modelleken alkalmazott excenteres láncfeszítést szerencsére hamar elfelejtették, ennél a megoldásnál nem lehetett az egyenesfutást a csavar elfordításának számolásával állítani.

 

Később korszerűbb első teleszkópot és kormányt, merevebb hátsó lengőkart kapott a 207-es. A keleti blokk egyik legkedveltebb és legtöbb példányban eladott mopedjévé vált a '70-es és '80-as évek fordulójára.

 

Sokat javult a moped szerelhetősége is a fejlesztéseknek köszönhe-tően. A korábbi Tranzimo gyújtóegységet megbízható tirisztoros gyújtásra cserélték.

Sunday, 21 January 1900
JAWA Babetta 207.300
JAWA Babetta 207.300

Felújított 207.300-as JAWA Babetták

 

A fenti fotókon hazánkban és Szlovákiában eladásra kínált felújított 207.300 típusú Babetták láthatók. A szlovák modell a csak exportra használt narancsos árnyalatban látható.

Gyári állapotú Babetta 207.500

Gyári állapotú Babetta 207.500

 

 

Minden Babetta gyűjtőnek ilyen modell az álma. Makulátlan állapotban maradt meg, sehol egy karcolás, horpadás. Még senkinek nem jutott eszébe műanyag kosarat fúrni a csomagtartóra, senki nem esett el vele és nem is tartották az eresz alatt.

 

Érdekesség, hogy a típustáblát eltévesztették a gyárban, de még ott javították. Ahelyett hogy cserélték volna.

JAWA Babetta 207.300

Gyári állapotú Babetta 207.300

 

 

Épp mint a fenti 207.500-as modell, csak ezzel még kevesebbet mentek. Gyakorlatilag csak kipróbálva volt a gép és minden évben beindítva. Ez egy 1977-es gyártású járműnél igencsak ritka állapot.

 

Mindene gyári, még a fényvisszaverő prizma is. Ilyesminek múzeumban lenne a helye, bízom benne hogy gyűjtő vette meg. A fotókért köszönettel tartozom az eladónak!