Gyári állapotú JAWA Babetta 225

 

 

 

A '90-es évek elején a legfontosabb piacon, Németországban megszűnt az az előírás, hogy csak olyan segédmotoros kerékpárok vezethetők jogosítvány nélkül melyek pedálos indítással rendelkeznek és kerékpárként is használhatóak.

 

A kolárovói Babetta gyár kapott az alkalmon és a 210-es blokkját egy kicsit átdolgozta. A motorblokk a 225-ös sorszámot kapta, ettől kezdve hasonlóan volt indítható mint a többi berúgókaros motorkerékpár. Azért csak hasonlóan mert itt minden automatizálva volt, nem kellett üresbe tenni vagy tengelykapcsolót behúzni indításkor. Még csak állványon sem kellett lennie a mopednek, akár rajta ülve is lehetett indítani.

 

A legelső 225-ös Babetták egyik szép állapotú képviselője volt eladó a Vaterán, erről lehet itt pár képet látni.

Kezdőlap

Kezdőlap

JAWA Babetta 225 képgaléria. A berúgókaros blokk zseniálisan lett megoldva, de sajnos műszaki hiba esetén nagyon hiányzik a pedálhajtás, de legalább a manuális tengelykapcsoló.

Az oldalt szerkesztette: Selmeci Marcell

Társoldal: www.twilighthamster.hu

JAWA Babetta 225

képgaléria

Kezdetben a 225-ös Babettát teljesen fapados kiadásban is gyártották, mint a legfelső képen is látható. Később viszont többnyire prémium modellként árusították, hiszen már maga a berúgókar is extrának számított.

 

Amilyen csábító a felhasználó számára hogy végre nem libakergetőn ül hanem egy robogón, annyira lehet csalódás is a dolog: a berúgókar racsnija néha megszalad, ez a kialakításának köszönhető. Ha a motor gyenge az aktuális feladathoz egy emelkedőn, vagy éppen műszaki hiba miatt, akkor pedálozással nem tudunk neki segíteni. Mivel a kerékpárátváltót is megszüntették, így a Babetta tolása sem problémamentes. Folyton súrlódik a váltó és az indítópofa.

 

Igazából csak annyi előnye volt a megoldásnak a 210-es modellekkel szemben hogy az ember két lába végre egy vonalba került utazás közben.

 

A 225-ös blokk nem itt, hanem a 134-es Babettában/Stellá-ban élte aranykorát.

 

Magán a motorblokkon nem változtattak a Sting gyártá-sáig, a 225-ös Babetták külleme változott csak az idő haladtával éppúgy mint a korabeli 210-es modelleké.


 Gyári állapotú JAWA Babetta 225

 JAWA Babetta 225

 JAWA Babetta 225 Grand Lux

 JAWA Babetta 225 Super Grand Lux
Babetta 225
Babetta 225
Babetta 225
Babetta 225

 Babetta 226

JAWA Babetta 225

 

 

 

Eladó JAWA Babetta 225 egy hirdetésben. Itt már hosszú nyereggel látható. A berúgókaros Babetták ugyanazokat az extra felszereléseket kaphatták meg mint a 210-es testvéreik, nem volt különbség. Itt pár képen megcsodálhatjuk ezt a korai modellt.

JAWA Babetta 225 Grand Lux

 

 

 

Szintén egy eladó sorba került 225-ös Babetta fotóit mutatom be itt. A Bernardi kerékkel szerelt alapmodell új fantázianevet is kapott: Grand Lux!

JAWA Babetta 225 Super Grand Lux

 

 

 

Az irányjelzőkkel is felszerelt 225-ös Babetta még hangzatosabb nevet kapott '92 környékén: Super Grand Lux! Aki ezt a modellt választotta dagadhatott a melle a büszkeségtől, annak idején ez volt a full extra. Ezért nem hagyhattam én sem ki a vásárlást amikor lehetőségem nyílt rá.

Babetta 225

 

 

 

A '90-es évek közepén már lekerült a JAWA felirat a tankról, új hátsó lámpa került a gépre, valamint már nem a Bernardi hanem a Grimeca szállította az alumínium kerekeket.

Babetta 225

 

 

 

A Babetta gyár a JAWA név mellőzését vidám színek alkalmazásával próbálta ellensúlyozni. A legkülönfélébb színösszeállítású mopedek kerültek ki ekkor a gyárból, mint ahogy ezen a prospektus felvételen is látható.

Babetta 226

 

 

Végül szólni kell egy prototípusról is: itt manuális váltót találunk, erőteljes hátsó rugókat, ugyanis ez kétszemélyes moped, hátul is van lábtartó. A manuális váltóval nem sok értelme lett volna a Babettáknak, hiszen egy Schwalbe röhögve versenyképesebb lett volna nála, pedig már nem is gyártották ebben az időben.

A prospektusokban szereplő 226-os modell a 225-ös blokkját kapta meg, egyedül az ülés és csomagtartó származott a prototípusról.


 Angol és amerikai 225-ös modellek

Angol és amerikai Babetta 225-ös modellek

 

 

 

Az angliai és amerikai piacokra szánt berúgókaros modellek szokás szerint eltértek kissé a kontinensen kapható 225-ös modellekből. Itt pár típust mutatook be ezek közül.

Sunday, 21 January 1900