Kezdőlap

Kezdőlap

JAWA Babetta 225 képgaléria. A motorblokk zseniálisan lett módosítva, alig változtattak valamin és a pedálokat már száműzni is lehetett.

Az oldalt szerkesztette: Selmeci Marcell

Társoldal: www.twilighthamster.hu

JAWA Babetta 226

képgaléria

A 226-os kódjelű Babetta megrekedt prototípus szaka-szában, soha nem került soro-zatgyártásba. Pedig tartalmazott pár érdekes újítást:

 

A legfontosabb teljesen új, lineáris elrendezésű motorblokk volt. A berúgókar végre bal oldalra került és hátrafelé kellett berúgni. Már nem az előtéttengelyt forgatta, hanem a váltó tengelyét, így már jó lehetett az áttételezés a biztos indításhoz, azonban a váltó ismét bekerült az indítási mechaniz-musba. Ez azt jelentette hogy rosszul működő váltó ismét okozhatott indítási problémákat. A primer hajtás ismét fogaskerékkel volt megoldva. Sajnos alig tartalmazott a blokk olyan alkatrészt amit korábban gyártottak, valószínűleg ez okozhatta a sorozatgyártás elmaradását. A prototípusba mégsem a tervrajzon látható blokk került, hanem a 225-ös blokk módosított példánya. Ezen manuális tengelykapcsolót és lábváltót találunk, de jobb oldalt megmaradt a berúgókar. A prospektuson szereplő 226-os pedig a 225-ös módosítás nélküli blokkjával szerepel.

 

A hosszú nyereg immár két ember szállítását szolgálta, került lábtartó a lengőkarra is. Ez mondjuk elég érdekes élményt nyújthat utazás közben... A megnövekedett terhelés miatt a hátsó rugóstagokat a Mustangok erősebb rugóstagjaira cserélték.

 

Újítás a karral állítható fényszóró is. Erre is az utas szállítása miatt volt szükség.

 

A legtöbb államban segédmotoros kerékpárral nem szabad utast szállítani, a váltós motor koncepciója pedig nem volt forradalmi. A gyárban jól látták hogy ugyan képesek lennének ilyen konfigurációt gyártani de nem lenne sikeres. Ebben a szegmensben sokkal jobb gépek voltak a piacon, a Babetta gyakorlatilag versenyképtelen lett volna.

 

A kiállított prototípus érdekessége hogy hagyományos fűzött Babettakerékkel van szerelve, aminek a féke még egy emberre is kevés, nemhogy kettőre. Szemre a hátsó kerékagy máshonnan származik, valószínűleg az is a Mustangról, de a fékhatás szempontjából önmagában ez nagyon kevés.

Babetta 226 motorblokk metszete

forrás: http://twostroke.tode.cz

Babetta 226

forrás: www.jawamoped.com

A prospektusokban a 226-os modell már a 225-ös motorblokkal volt fotózva, egyedül az ülés és a csomagtartó különbözik a többi berúgókaros változattól.

A fenti két fotón jobban megfigyelhetők a modell részletei, főleg a blokkon lévő tengelykapcsoló vezérlés.

forrás: www.babetta.info/home.html

Sunday, 21 January 1900