Babetta Steward

 

 

1994-ben nem csak a 210-es Babettát gondolta újra a gyár, hanem a tőlünk északabbra szintén nagyon kedvelt 134-es modell utódját, a Mini Hoopert is átdolgozták kissé. Ennél a modellnél már eljutott a gyár arra a pontra, ahová kissé hamarabb kellett volna. Felismerve azt, hogy a 210-es és 225-ös motorblokkok ideje lejárt, egy modernebb 50 cm3-es erőforrás beépítése mellett döntöttek. A Babetta gyár nem engedhette meg magának új motor kifejlesztését, így inkább vásárolt egy Morini motort, mellyel igen jól hasított a Steward.

 

A felvételeken egy Csehországban eladósorba került példány látható, melyet a műanyag spoilerek eltávolításával gyönyörűen lelepleztek. Forrás: www.autobazar.eu

 

A levegőszűrője nem gyári, de minden más alkatrésze eredeti valójában látható. A motor a Steward reklám prospektusain lévő adatlap szerint 2,5 lóerős. A moped 49 kg tömegű, teljes terheléssel az össztömeg 100 kg. Tehát max 51 kg-os ember vezetheti!
A fogyasztás 100 km-en 1,8 l, a motor kétütemű egyhengeres léghűtéses, a tengelykapcsoló automata röpsúlyos olajfürdőben, sebességváltó nincs. Így a végsebesség 40 km/h.
Az első teleszkópok lengéscsillapítóval szereltek, a hátsó rugóstagba viszont nem jutott lengéscsillapítóból. Az igazi csemege az elektromos önindító. Ebben a kategóriában eddig ez nem nagyon volt divat.
Ehhez képest az általam talált felvételeken akkumulátor nem, berúgókar viszont látható...
Igazából majdnem olyan volt már
ez mint a mai robogók, egyedül a vario-váltó és a tárcsafék hiányzott belőle.

Kezdőlap

Kezdőlap

Babetta Steward galéria. A Stewardot a gyár utolsó éveiben forgalmazták. A váz a 134-es Babetta alapjain nyugodott, de a blokk már a Morini gyár terméke volt.

Az oldalt szerkesztette: Selmeci Marcell

Társoldal: www.twilighthamster.hu

Babetta Steward

képgaléria

A kolárovói Babetta gyár működési idejének utolsó éveiben meglépte azt, amit valószínűleg hamarabb kellett volna: Morini blokkal szerelte fel a Mini Steward névre hallgató kis mopedet, mely a Stella-134 mini moped továbbfejlesztése.

 

Ugyanezt megtették a Stinggel is, de ott már nem indult be a sorozatgyártás ezzel a blokkal, csak egy prototípus létezett belőle.

 

Megszűnt az erőforrás bizonytalan minősége, a gyújtást is Ducati terméknek nézem, így valószínűleg annak a minősége is meghaladta a korábbi Babetta minőséget.

 

Ha nem is volt túl szép ez a kétkerekű, minőségben már semmiben nem maradt el a versenytársaktól.

Babetta Steward

 

 

Egy cseh motoros fórumon csíptem el a fenti felvételeket egy Steward felújításáról. Itt a közeli felvételeken jól láthatók a kis mopeden alkalmazott megoldások. Nekem nagyon tetszik, igazi kis szörnyeteg volt ez, kár hogy nem volt idő belőle sokat gyártani.

Babetta Steward

 

 

A fenti albumban különböző eladósorba került Mini Stewardok láthatók különböző nézetekben, így az egyes részletek és a forma is jól megfigyelhető.

Sunday, 21 January 1900