Babetta Sting

 

 

Egy ritka, pedálos Babetta Sting került eladósorba Floridában. Nem olcsón, 1600 $-ért árulták. De ez a hihetetlenül kevés darabszámban készült modell nem is utcára való, egy gűjteményben a helye. A gyűjtők pedig szinte bármennyit meg
adnak a kedvenceikért... Ráadásul ez egy központi rugóstaggal szerelt lengővillás modell volt. Én sem adtam volna olcsón.

Kezdőlap

Kezdőlap

Babetta Sting galéria. A Sting modellt az elavult 210-es és 225-ös modellek felváltására fejlesztették ki. Hiába lettek korszerű és jó mopedek, sajnos már nem tudták a Babetta gyárat megmenteni.

Az oldalt szerkesztette: Selmeci Marcell

Társoldal: www.twilighthamster.hu

Babetta Sting

képgaléria

A '90-es évek közepén Kolárovón már látták hogy lépni kell, hiszen a termékpaletta elavult, a vásárlások visszaesőben voltak. Az innováció Kolárovóban és Povázske Strojárnén is folytak, kifejlesztésre került több modell, mely végül csak prototípusként maradt meg, soha nem kerültek sorozatgyártásba.

 

A Sting egy kivétel volt a sok közül, ezt a 210-es és 225-ös modellek leváltására alkalmasnak találták és el is adtak belőle pár darabot. Valószínűleg az árfekvés és a Babetta gyár neve volt az, ami miatt nem lett igazán sikeres.

 

Ma éppen a ritka mivolta az, ami miatt hihetetlen árakon cserél gazdát egy-egy példány.

 

A Sting már majdnem mindenben megfelelt a modern mopedek elvárásának, egyedül a régi kétütemű blokk lógott ki a sorból. Sajnos a Morini, illetve a Rizzato által gyártott korszerűbb blokk csak a prototípusokba kerülhetett.

Babetta Sting az USÁban
Babetta Sting bemutatón
Babetta Sting bemutatón

Babetta Sting

 

 

A 210-es és 225-ös Babetták a 90-es években rengeteg ráncfelvarráson estek át. Az új Sting viszont megintcsak egy alapjaiban új segédmotoros kerékpár volt. Ez a váltás olyan volt, mint a 207-es és 210-es közti ugrás. A felvétel a Sting 1994-es bemutatóján készült. A háttérben külső rugós első villával, az első képen pedig a 210.400-as Babettáról származó hidraulikus első villával szerelve. Teljesen új váz és benzintank készült és az egész járművet műanyag spoiler takarta. A korai modellek még a hagyományos hátsó teleszkópot kapták, a későbbiek pedig rejtett központi hátsó rugózással rendelkeztek.
A 210-es és 225-ös blokkját is beépítették, tehát pedálos és
berúgókaros változat is készült. A henger és hengerfej áttervezése megszüntette a korábbi hűtési hiányosságot, nagyon jól használható motor vált a Babetta motorból.

Ekkorra a JAWA megtiltotta a névhasználatot, a Babetta név pedig már nagyon rosszul csengett, az ár pedig nem lehetett olyan alacsony hogy ismét százezrével jöjjön a megrendelés. A vevők nem rohamozták meg a boltokat.

Babetta Sting - Múzeumban

 

 

Vágbeszterce mellett, Pelyvássomfalun (Plevník-Drienové, Szlovákia) kiállított Babetta Sting.
A fotó eredeti környezetében itt tekinthető meg.

A '90-es évek közepén akár versenyképes is lehetett volna ez
a modell, bár csak a Babettákhoz mérten volt modern és kecses ez a forma. Ekkor már javában készült Vágbesztercén a legnagyobb vetélytárs, a Manet Korado. Nagy különbség technikailag ugyan nem volt a két modell között, de a Korado formája merészebb és kecsesebb volt.


 Babetta Sting

Babetta Sting 1998-ból

 

 

Igazi kuriúzum egy ilyen ritkaságról részletes fotósorozatot találni. Szerencsére a www.motorkari.cz oldalon pótolták ezt a hiányosságot.

A képre kattintva megtekinthető a legutolsó években gyártott Babetta Sting.


 Babetta Sting

Eladó Babetta Sting

 

 

Ez a Babetta Sting a www.autobazar.eu oldalon várta új gazdáját, nem olcsón.

Az 1000 $ körüli ár csak a típus ritka mivoltával magyarázható, ésszerű oka nem lehet annak hogy bárki ennyit adjon egy majd 15 éves Babettáért.

A kosártól eltekintve teljesen gyári állapotú, a fentebbi modellel ellentétben itt a gyári matricázás is megfigyelhető a képeken.

 

A fotózás kedvéért jól nyakonöntötték szegényt vízzel, így jobban csillog mint porosan.


 Babetta Sting

Eladó Babetta Sting

 

 

Ez a modell szintén eladósorba került Csehországban.

A ritka Stingek közül is még ritkább:
a legutolsó ráncfelvarrás utáni, hidraulikus csillapítású első teleszkóppal, új fejidommal és minden valószínűség szerint központi rugóstaggal ellátott hátsó lengővillával. Valószínűleg a box is gyári a motoron, de legalábbis ilyesmivel árulták annak idején.

Az új tulajdonosa valószínűleg igen boldog lesz vele.

Sunday, 21 January 1900
Babetta Sting Rizzato prototípus

Babetta Sting Rizzato prototípus

 

 

Végre! Végre eljutott oda a Babetta gyár hogy megszabaduljon az elavult 210-es és 225-ös blokktól. Sajnos a '90-es évek végére a versenytársakhoz képest hihetetlenül elavulttá vált a 10 éves konstrukció. Hogy a Rizzato blokkja mennyire volt jó választás nem tudom, de az irány jó volt.

 

A nagyszerű külső és egyre korszerűbb felszereltség mellé nagyon hiányzott egy korszerű erőforrás is. Az igazi egy Honda licenc alapján gyártott kínai 4T erőforrás lett volna, de ez csak 10 év múlva vált valósággá. Sajnos az olasz blokkos Babetták sem ránthatták már ki a gyárat a szakadékból...

Eladó Babetta Sting

 

 

Ez a modell szintén eladósorba került Csehországban.

 

Gyönyörű állapotban maradt meg, jó ilyenekkel találkozni.

Babetta Sting

Eladó Babetta Sting

 

 

Néha feltűnik egy-egy eladó Sting az autobazar.eu oldalon is. Ez itt az olcsóbb kiadások közül való: ugyan alukerekes volt, de az első teleszkópja nem hidraulikus csillapítású, valamint irányjelzővel sincs felszerelve.