Tribeta

 

 

A Babettákból mindent kihoztak, amit csak lehet. A lehető legtöbb meglévő alkatrész felhasználásával készítették el a különböző háromkerekű haszongépjárműveket. A nagy tömeg miatt Hero - Puch Turbosport erőforrást alkalmaztak. Miután a motor elölről a hátsó tengely közelébe került, sikerült ízléses spoilerezést is alkalmazni.

 

A felvételek a www.motoride.sk oldalon tekinthetők meg eredeti környezetükben.

 

A járművek ötletesek voltak, de inkább Ázsiában lettek volna sikeresek mint Közép-Európában.

Kezdőlap

Kezdőlap

Babetta Tribeta galéria. A '90-es évek közepétől kuriózumokban nem volt hiány Kolárovón. Az egyik ilyen érdekes jármű a Tribeta volt.

Az oldalt szerkesztette: Selmeci Marcell

Társoldal: www.twilighthamster.hu

Tribeta

képgaléria

A háromkerekű Babettákkal a kolárovói Babetta gyár nagyon jól ráérzett a mopedjeik hasznosíthatóságára. Minőségi háromkerekűeket készítettek, azt is felismerték hogy a Tribetához az eredeti Babetta motor gyenge és Puch motorral szerelték. Kicsit ez is hozzájárult, hogy nem tudott igazán olcsó lenni és elterjedni. Az európai közlekedési szokások is megváltoztak, hiszen míg az '50-es és '60-as években egy ilyen koncepció életképes volt, a '90-es évek végén ez főként Ázsiára volt jellemző. A Tribeták viszont az ottani árszinttel nem tudtak versenyre kelni.

 

A fagylaltos tricikli meg-hajtásához viszont elegendő volt a Babetta saját erőforrása a lassító áttételnek köszönhetően. Ebben a szegmensben verseny-képesek voltak a Babetták, mivel más moped- és robogógyárak is magas áron értékesítették a fagylaltos járműveiket és egy fagylaltos tricikli pénzt tud termelni a Tribetákkal ellentétben. Ezért is van még mai napig üzemben tartva a többségük.

Tribeta

 

 

Itt egy platós modell látható, a közeli felvételeken nagyon jól megfigyelhetők az egyes részletek.

 

A felvételek a www.uwefehr.de oldalon tekinthetők meg eredeti környezetükben.

Babetta fagyis tricikli

 

 

Nem csak hátul létezett két kerék, hanem elöl is. A Babetta gyár készített fagylaltos tricikliket is. A fagylaltos rekesz hűtését egy külön akkumulátor biztosította. A triciklikre vonatkozó 25 km/h-ás max sebességről egy külső áttétel gondoskodott. A legtöbb gondot ez okozta, hiszen se a láncot, se a lánckereket nem lehetett beszerezni hozzá.

 

Az első felvételen egy eladó példány látható.

 

A többi felvétel egy öszvér triciklit ábrázol: a Babettát kicserélték a fagylaltos rekesz mögött, valószínűleg éppen az említett áttétel kiküszöbölése miatt, ami az utolsó felvételen látható.

 

A felvételekért köszönet az indexes Babetta-love fórumos barátaimnak!

 

Sunday, 21 January 1900